دندان عقل نهفته

سه شنبه 23 فروردين 1401
21:28
آوا بهاری

جراحی دندان عقل نهفته


دندان عقل (یا دندان مولر سوم) معمولاً آخرین دندانی است که پس از 16 سالگی در بخش عقب دهان بیرون می زند. معمولا فضای کافی برای رویش دندان عقل وجود ندارد و به همین دلیل آنها معمولاً به طور کامل رشد نمی کنند. دندان های عقل معمولاً یا به سمت جلو و یا عقب به استخوان فک می شوند. دندان عقل نهفته می تواند باعث حملات مکرر عفونت در لثه اطراف دندان شود و باعث درد و تورم شود که جراحی دندان عقل نهفته روی عصب پیشنهاد متخصصین است.در صورت عدم درمان به موقع جراحی دندان عقل نهفته روی عصب، دندان عقل نهفته همچنان باعث حملات مکرر عفونت و درد دندان می شود.اگر کیست در اطراف دندان عقل به درستی جراحی و دندان نشود، می تواند در اطراف آن ایجاد شود. کیست زمانی ایجاد می شود که مایع کیسه ای، که به طور معمول دندان عقل در حال رشد را احاطه کرده است، پر شود.

وقتی دندان عقل نهفته به طور کج بیرون می آید و موجب آسیب به سایر دندان ها می شود، برداشتن دندان آسیب دیده از طریق جراحی لازم و ضروری است. با این حال، حتی اگر این دندان های مولر به درستی بیرون بیایند، به دلیل قرار گرفتن در قسمت پشت دهان، بسیاری از افراد در تمیز نگه داشتن آنها مشکل دارند.ناتوانی در برداشتن پلاک قبل از سفت شدن آن، منجر به پوسیدگی دندان می شود. از آنجایی که پر کردن دندان های آسیاب سوم غیر ممکن است، برداشتن دندان تنها راه حل ممکن است. برخی از افراد حتی اگر دچار مشکلی از جهت دندان عقل نشوند، دندان عقل خود را برمی دارند که این کار را برای اطمینان از عدم بروز مشکلات آینده انجام می دهند.


[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه اینترنتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]