حساسیت دندان

يکشنبه 11 ارديبهشت 1401
20:32
آوا بهاری

حساسیت دندان چیست؟


حساسیت دندان اغلب به دلیل حساسیت ریشه دندان است. اگر نوشیدنی های گرم یا سرد، شیرینیجات یا غذاها و نوشیدنی هایی که حاوی مواد اسیدی هستند یا استنشاق هوای سرد باعث آزار دندان های شما می شود، دندان های شما ممکن است دچار حساسیت یا دندان درد بعد از روکش کردن دندان ها شده باشند.روکش های دندان یک لایه نازک معمولا از جنس پرسلن هستند که به طور دائمی بر روی دندان ها چسبانده می شوند تا شکل، رنگ و طول و اندازه دندان ها را متناسب با نیاز دندان های بیمار تغییر دهد. حساسیت یا دندان درد بعد از روکش کردن، مسئله ای معمول است.این حساسیت موقتی است و در اغلب اوقات از یک تا سه هفته طول می کشد تا از بین برود و در برخی موارد نادر ممکن است تا 3 ماه زمان ببرد تا فرد به طور کامل بهبود یابد. علائم حساسیت یا دندان درد بعد از روکش کردن دندان هنگام نوشیدن برخی نوشیدنی های سرد یا خیلی گرم و یا هنگام گاز گرفتن اجسام و مواد غذایی سخت، ظاهر می شود. اگر حساسیت دندان بیشتر از چند ماه زمان ببرد باید در اولین فرصت به متخصص دندانپزشک مراجعه کنید.

عاج دندان شامل هزاران کانال کوچک میکروسکوپی است که فقط با دستگاه ها و تجهیزات دقیق پزشکی قابل مشاهده است. این کانالها از سطح دندانها و از آنجا به استخوان دندان و مرکز عصب دندان کشیده شده و از لایه عاج عبور می کنند. این کانالها حاوی مایعات هستند و هنگام خوردن غذاها و نوشیدنی های گرم یا سرد، این مایعات در میکرو کانال ها حرکت می کنند و باعث تحریک اعصاب دندان و درنهایت درد دندان می شوند.با رعایت بهداشت دهان و دندان می توانید تا حد زیادی از بیماری و عفونت لثه و بیمارای های مربوط به استخوان های دندان جلوگیری کنید. حساسیت یا دندان درد بعد از روکش کردن دندان ها تا یک یا دو هفته اول امری طبیعی است و اگر از مصرف مواد غذایی سفت و خیلی سرد یا گرم خودداری کنید این حساسیت در مدت کوتاهی از بین می رود.مسواک زدن و استفاده از نخ دندان با توصیه دندانپزشک یا متخصص کامپوزیت و روکش دندان می تواند گزینه مناسبی برای رفع حساسیت دندان باشد. استفاده از خمیر دندانی که دندان ها را دچار سایش و یا تخریب مینای دندان نمی کند، به شما در کاهش احتمال ایجاد حساسیت های دندانی کمک می کند. همچنین، یک رژیم غذایی غیر اسیدی از حساسیت یا دندان درد بعد از روکش کردن جلوگیری می کند.


[ بازدید : 30 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه اینترنتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]