ارتودنسی ثابت

چهارشنبه 14 ارديبهشت 1401
20:32
آوا بهاری

ارتودنسی ثابت چیست؟


در درمان های ارتودنسی ثابت، به طور ماهانه دندان ها در حدود یک میلی متر جابجا می شوند و این روند درمان مشهود و قابل مشاهده با چشم نخواهد بود، در برخی موارد دندان بیمار بر اساس نوع ناهنجاری ها کشیده می شود. روش درمان در این نوع بیماران به این صورت است که در همان جلسات اول نیز حرکت دندان ها به خوبی در دهان بیمار قابل مشاهده است.بعد از انجام ارتودنسی بیمار باید یک بار در ماه به دندانپزشک خود مراجعه کند. در هر جلسه پس از تنظیم مجدد بریس ها و سیم ها، بیمار ممکن است دردی اندکی را احساس کند که با گذشت زمان در هفته اول کاهش می یابد. گاهی اوقات در فاصله جلسات معاینه، ممکن است سیم ها از انتهای بریس ها به دلیل حرکت دندان ها خارج شوند، که منجر به احساس ناراحتی و درد در بیمار می شود بهتر است در این شرایط بیمار به معاینه اضطراری و به دندانپزشک مراجعه کند که شاید دندانپزشک انتهای سیم را کوتاه کند.هدف از درمان دندان با ارتودنسی ثابت حرکت دادن دندانها در موقعیت صحیح خود، از بین بردن ازدحام دندانها و بهبود کار و عملکرد با دندانها در فکهای بالا و پایین است. در عمل درمان دندان با ارتودنسی ثابت، براکت ها به دندان ها تثبیت می شوند و یک سیم از داخل براکت ها عبور می کند که با یک نوار الاستیک بسیار نازک بین براکت ها ثابت می شود. رنگ بندی ارتودنسی ها از سفید تا رنگ های مختلف وجود دارد.

این نوارهای بین براکت ها هر جلسه تعویض می شوند اما ممکن است سیم ها هر جلسه عوض نشوند و بریس ها تا پایان دوره درمان در دهان باقی بمانند.در برخی موارد، بیمار بر اساس نوع و شدت ناهنجاری دندان ها و از همه مهم تر سن بیمار، بعد از بررسی دهان و دندان دندانپزشک به این نتیجه برسد که بیمار نیاز به کشیدن دندان دارد که ممکن است هر نوع دندان، چه در فک بالا و یا در فک پایین باشد. اما به عنوان یک قاعده کلی، دندان های نیش هرگز نباید کشیده شوند، حتی اگر کاملاً از نظر موقعیتی در جای نامناسبی قرار بگیرند یا تحت تأثیر دندان های دیگر تغییر مکان دهند، مگر اینکه موردی باشد که دندان آسیب دیده در موقعیتی باشد که حرکت را غیرممکن کند.بیماران معمولاً نگران این هستند که در صورت کشیده شدن دندان هایشان، فضای بین دندان هایشان خالی بمانند، اما اگر کشیدن دندان به درستی انجام شود، این نگرانی اشتباه است و شما می توانید با انجام ایمپلنت های دندانی، فضای بین دندان های خود را پر کنید.در نتیجه درمان ارتودنسی و حرکت دندان ها در جای صحیح خودشان، ممکن است فضای بیشتری برای رویش دندان های عقل ایجاد شود. با کشیدن دندانهای آسیاب، دندانهای جلویی مرتب نمی شوند و از فضای دندان خالی دندان های آسیاب عقل نمی توان برای نظم بخشیدن به دندانهای جلویی یا دندان های نیش استفاده کرد.


[ بازدید : 36 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه اینترنتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]