جراحی ریشه دندان

سه شنبه 6 ارديبهشت 1401
20:28
آوا بهاری

جراحی کانال ریشه دندان


اصطلاح “کانال ریشه” از تمیز کردن کانال های داخل ریشه دندان ناشی می شود. جراحی کانال ریشه دندان یک روش درمانی در دندانپزشکی است که شامل برداشتن بافت نرم دندان به نام پالپ است. پالپ از اعصاب یا ریشه دندان و رگ های خونی تشکیل شده است که به رشد و محافظت دندان کمک می کند. جراحی کانال ریشه دندان برای ترمیم و درمان دندان آسیب دیده به جای برداشتن آن است.چند دهه پیش، درمان ریشه دندان اغلب دردناک بود اما امروزه با پیشرفت دندانپزشکی و بی حسی موضعی، اکثر افراد هیچ گونه دردی را از طریق جراحی کانال ریشه احساس نمی کنند. در واقع، هنگامی که دندان شما دچار پوسیدگی و عفونت می شود احتمالا درد زیادی را در ناحیه عصب دندان احساس می کنید که با عمل کانال ریشه، این درد کاملا از بین خواهد رفت.بعد از جراحی ریشه دندان، جایگزین های دندان آسیب دیده ای که عمل شده و در برخی موارد دندانپزشک دندان را می کشند، شامل ایمپلنت دندان، بریج یا پروتز متحرک می باشد.


ساختار دندان ها شامل چند بخش مختلف عاج دندان، مینای دندان و بافت نرمی به نام پالپ دندان هستند که توسط عاج دندان پوشانده شده اند. پالپ از تاج دندان ( قسمت قابل مشاهده دندان ) تا ریشه دندان در استخوان فک امتداد می یابد. هنگامی که دندان ترک می خورد، باکتری ها می توانند وارد پالپ شوند.در صورت عدم درمان به موقع و بی اهمیتی به جراحی کانال ریشه دندان، باکتری ها و پوسیدگی دندان می توانند باعث عفونت جدی یا آبسه دندان شوند که منجر به از بین رفتن عصب و ریشه دندان، استخوان و در نهایت از دست دادن خود دندان می شود. در برخی مواقع انجام چند عمل دندانپزشکی بر روی یک دندان موجب آسیب دیدن پالپ دندان می شود.علائم و نشانه های عفونت پالپ دندان ممکن است شامل تورم در اطراف دندان و لثه، ایجاد حفره در دندان، دندان درد و حساسیت به دما باشد. برداشتن پالپ آسیب دیده بهترین راه برای حفظ ساختار دندان است.

[ بازدید : 37 ] [ امتیاز : 1 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه اینترنتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]