تقویت مینای دندان

دوشنبه 5 ارديبهشت 1401
20:32
آوا بهاری

بهترین راه برای تقویت مینای دندان


با افزایش سن، مواد معدنی موجود در دندان های خود را از دست می دهید و علت این موضعوم می تواند خوردن غذاهای اسیدی و یا خیلی شیرین باشد. یکی دیگر از دلایل تخریب مینای دندان این است که باکتری ها در دهان شما تجمع می یابند و متاسفانه هنگامی که مینای دندان یا استخوان از بین می رود، تنها راهی که برای جبران دندان وجود دارد، استفاده از دندان مصنوعی و جایگزین های مشابه آن است.با این حال شما می توانید قبل از بروز پوسیدگی و تخریب مینای دندان با تغییر شیوه زندگی و رژیم غذایی خود از رسیدن مواد معدنی به سطح دندان های خود اطمینان حاصل نمایید.مسواک زدن برای از بین بردن باکتری ها راهی مهم و تاثیر گذار است. حفره ها (که به آن پوسیدگی دندان نیز گفته می شود) عمدتا در اثر تجمع باکتری های در سطح دندان و دهان ایجاد می شوند. این باکتری ها از طریق غذا و نوشیدنی به دهان منتقل می شوند و مسواک زدن منظم می تواند باکتری هایی را که ممکن است منجر به از بین بردن مواد معدنی سطح دندانها و ایجاد حفره شوند را از بین ببرد.


لازم به ذکر است که مسواک زدن زمانی در از بین بردن میکروب و باکتری ها موثر است که از یک خمیر دندان مناسب و با قدرت تمیزکنندگی بالا استفاده کنید. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) خمیردندان حاوی فلوراید را توصیه می کندکه بیشترین تاثیر را در پاکیزگی و از بین بردن باکتری ها را دارد.یکی از مهم ترین راه های تقویت مینای دندان مصرف حداقل و بسیار ناچیز قند و شیرینی در رژیم غذایی روزانه است زیرا شکر عامل بسیار مهمی در تخریب و تجزیه مینای دندان است و موجب پوسیدگی زودرس دندان هایتان می شود، پس بجای آن از جایگزین های دیگر مانند قندهای طبیعی مثل عسل و کشمش استفاده کنید.در حالی که میوه بخشی از یک رژیم غذایی سالم و متعادل است، می تواند بسیار اسیدی نیز باشد. برخی از میوه های که بیشترین تاثیر را در تخریب مینای دندان دارند،مرکبات هستند مانند گریپ فروت و پرتقال که به دلیل خاصیت اسیدی بودنشان به مرور زمان دندان ها را آسیب پذیر می کند.آب میوه ها نسبت به میوه های طبیعی در وهله بدتری قرار دارند زیرا اغلب حاوی قندهای اضافی و اسانس هستند و نسبت به میوه ها عامل اسیدی تری به شمار می روند.

[ بازدید : 35 ] [ امتیاز : 4 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه اینترنتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]