دندان های شیری کودکان

شنبه 10 ارديبهشت 1401
21:01
آوا بهاری

دندان های شیری کودک


مادر باید توجه زیادی به دریافت مقدار کافی کلسیم و فسفر در دوران بارداری داشته باشد، زیرا دندان های جنین در دوران بارداری در بدن مادر با کلسیم احاطه شده است. اگر مادر در دوران بارداری به میزان کافی کلسیم دریافت نکند، کلسیم مورد نیاز نوزاد توسط استخوان های مادر تأمین می شود. مراقبت از دندان های شیری کودکان یکی از مهم ترین موضوعات دندانپزشکی اطفال بشمار می رود که در صورت بی توجهی به آن کودک دچار پوسیدگی دندان می شود.در دوران بارداری، مادر باید از مصرف داروهای مضر پرهیز کند و از رژیم غذایی متعادل مطابق با سلامت دندان های کودک استفاده کند، زیرا دندان های کودکان در ماه سوم شروع به شکل گیری می کند. رشد دندان ها در کودکان با کودک های دیگر متفاوت است، اما به طور کلی رشد دندان ها در کودکان بعد از رسیدن به ماه ششم و از وسط فک پایین شروع می شود. دندانهایی که دیرتر بیرون می آیند نسبت به دندان های اولیه کودک مقاوم تر هستند، زیرا فلوراید بیشتری از بدن دریافت می کنند.


به طور کلی کودکان 20 دندان شیری خواهند داشت که بر رشد صورت و فک تأثیر می گذارد، و به نوبه خود به کودک کمک می کند طی 6 تا 7 سالگی امور مختلفی مانند جویدن، صحبت کردن و از همه مهم تر هضم غذا را راحت تر انجام دهند. دندان های شیری، دندان های دائمی را در جای خود ثابت نگه می دارند و قبل از رشد آن ها، پایه لازم را برای رویش دندان های دائمی آماده می کنند. از دست دادن زودرس هر دندان شیری باعث لغزش دندان های مجاور به داخل حفره ایجاد شده می شود و باعث ایجاد اختلال در ناحیه می شود.انتظار نمی رود که در دوران کودکی بتوانید دندان های کودکان را کاملا دقیق تمیز کنید اما باید در این زمینه تلاش کنید زیرا کودکان به دلیل مصرف زیاد شکلات و تنقلات، زودتر از افراد بزرگسال دندان هایشان با خرابی و تغییر رنگ مواجه می شود.مرحله تمیز کردن دندان ها باید به محض ظاهر شدن اولین دندان ها در دهان کودک (6-8 ماهگی) شروع شود. دندان ها باید بعد از هر بار غذا خوردن توسط با یک پارچه تمیز پاک شوند. در سنین 1 تا 1.5 سال لازم است دندان های کودکان را با مسواک سر کوچک متشکل از موهای صاف و نرم تمیز کنید. بعد از دو سال و نیم می توانید از مقدار کمی خمیردندان نیز استفاده کنید اما مواظب باشید زیرا کودک هرگز نباید خمیر دندان را قورت دهد.

[ بازدید : 32 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به فروشگاه اینترنتی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]